Reklama restauracji? Żaden problem. Oto 6 pomysłów!

Jeśli trafiłeś tutaj szukając pomysłów na to, jak zareklamować restaurację w świecie rzeczywistym, to nie będę mydlił Ci oczu. Na tym za bardzo się nie znam, więc w swoim wpisie postaram się pomóc Ci w innej promocji, a mianowicie w reklamie w Internecie.

Zanim jednak przejdę do tego, w czym jestem dobrym powiem Ci, jako Klient, jak w moich oczach wygląda dobrze reklamująca się restauracja. Po pierwsze słynie ona z dobrego jedzenia, po drugie dobrze się o niej mówi, a po trzecie mówi się o niej w ogóle. Jeśli więc o mnie chodzi, to wszelkiej maści ulotki czy notatki w gazetach możesz sobie wsadzić w kieszeń. Najlepszą reklamę zrobić możesz sobie sam – przygotowując świetne jedzenie. Dobrze pomóc mogą Ci też Twoi Klienci, którzy z zadowoleniem będą zwyczajnie polecać Twój lokal swoim znajomym.

Mam nadzieję, że dzięki mnie już za chwilę dowiesz się jak w reklamie restauracji wykorzystać Internet. Dróg jest minimum sześć. I tyle też Ci opiszę, aby nie zalać Cię nadmierną dawką wiedzy, którą mogłoby Ci się później odbijać.

Obecność w internecie

W pierwszej kolejności w internecie musisz w ogóle zaistnieć. Aby tak się stało musisz mieć wykupioną domenę, musisz mieć stronę internetową restauracji, a na niej system do zamawiania jedzenia online. Opieką nad stroną możesz zajmować się sam, a możesz zlecić to komuś, na przykład mnie, chętnie Ci pomogę. Najważniejsze w kwestii obecności w internecie jest jednak to, aby pamiętać, że sama obecność nic nie daje. W naszych czasach strony internetowe mają nie tylko restauracje, ale też fast foody, a nawet food trucki. Aby się przez nich wszystkich przebić musisz mieć stronę atrakcyjną, ładną i kuszącą. No i musisz też zacząć intensywnie działać. I tutaj zaczyna się prawdziwa zabawa. Przyjemna, efektywna, generalnie fantastyczna.

Reklama restauracji? Żaden problem. Oto 6 pomysłów!

dobre zdjęcia jedzenia to podstawa

Pozycjonowanie strony restauracji

Pozycjonowanie lubię najbardziej, bo to najbardziej wymagające, najbardziej żmudne, najtrudniejsze i najbardziej efektywne. Pewnie wiesz, że pozycjonowanie strony internetowej restauracji polega na tym, aby sprawić, że będzie ona osiągała jak najlepsze wyniki w wyszukiwarce Google, kiedy głodni ludzie zaczną szukać jedzenie, restauracji, pizzerii czy domowych obiadów. Takich ludzi jest cała masa, w zależności od wielkości miejscowości zapytań w stylu „pizzeria Twoje Miasto” może być od kilkuset do kilkunastu tysięcy miesięcznie. Wszyscy ci ludzie trafiają na strony internetowe Twoich konkurentów, którzy zarabiają na nich niezłe pieniądze. Dziwi mnie, że jeszcze nie zadbałeś o to i Ty. Ja bym zadbał, tym bardziej, że doskonale się na tym znam.

wyniki w google dla zapytania pizzeria warszawa bemowo

wyniki w google dla zapytania pizzeria warszawa bemowo

Powiem Ci w skrócie, że jeśli chcesz dobrze zareklamować w Google stronę swojej pizzerii czy innej restauracji, to przede wszystkim musisz ją dobrze zoptymalizować z myślą i o użytkowniku, i o robotach wyszukiwarek. Musisz ją odpowiednio zaprojektować, zbudować, ozdobić w treść, dobrze by było, abyś prowadził też bloga. Później możesz zacząć myśleć o realizacji dodatkowych działań mających na celu wypozycjonowanie strony, ale nie będę Ci o nich opowiadał. To droga wiedza.

Kampania AdWords dla restauracji

Kampanię AdWords możesz w zasadzie przeprowadzić jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania strony. W AdWords możesz sobie puścić kampanię, która w zasadzie z minuty na minutę pozwoli Ci na pozyskiwanie konkretnego ruchu na stronę internetową Twojej restauracji. Wybierasz słowa kluczowe, byle z głową, puszczasz kampanię w wyszukiwarce i obserwujesz jak zachowują się na Twojej stronie ludzie, którzy szukali jedzenia.

Pamiętaj, że stworzenie skutecznej kampanii AdWords wcale nie jest proste. Trzeba zadbać o mądry dobór słów kluczowych, stworzenie grup reklam, stworzenie reklam, ustalenie stawek za kliknięcie, mierzenie konwersji czy dobór odpowiedniej strony docelowej. Firmy realizujące takie zlecenia odpłatnie nie biorą za to pieniędzy bez przyczyny, taką kampanię trzeba nie tylko stworzyć, ale też stale rozbudowywać i optymalizować, aby funkcjonowała coraz lepiej stając się świetną reklamą pizzerii czy innego lokalu.

Reklama adwords dla Restauracji

Reklama adwords dla Restauracji

W mojej ocenie kampania AdWords, o ile przynosi efekt w postaci skutecznej reklamy restauracji (dzwonią do Ciebie ludzie, zamawiają jedzenie, rezerwują stoliki), kontynuowana powinna być cały czas, nawet wtedy, gdy Twoja strona będzie już pozycjonowana. A to dlatego, że w przypadku dobrze wypozycjonowanej strony, dla której prowadzona jest kampania AdWords cały czas liczyć można na to, że ze źródeł tych trafiają na nią różni ludzie. Różni głodni ludzie.

Powinieneś z otwartymi ramionami witać ich wszystkich!

Obecność na Facebooku

Jedziemy dalej przechodząc do Social Media. Pewnie słyszałeś kiedyś o takim portalu jak Facebook? To miejsce, w którym masę swojego czasu spełniają nastolatkowie, a także ludzie nieco starsi. Obserwują tam co robią ich koledzy, aby móc im zazdrościć, dając przy okazji lajki, aby udawać, że jest ok. No dobra, sporo ludzi portal ten wykorzystuje do utrzymywania kontaktu ze znajomymi i z rzeczywistością. Ludzie na Facebooku szukają wszystkiego i wszystkiego od niego oczekują. Również tego, że da im jeść. Dlatego na popularnym Fejsie powinieneś mieć swój profil, który będzie regularnie i ciekawie prowadzony. Mało tego, na Facebooku możesz stworzyć swój sklep, możesz też stworzyć specjalnego czatbota, który zautomatyzuje komunikację z Klientem, a nawet da mu możliwość zamówienia jedzenia przez Messengera, czyli przez komunikator wykorzystywany na Facebooku.

Możesz tu robić konkursy, publikować zdjęcia swoich dań czy swojej restauracji. Pomysłów na działania na Facebooku jest cała masa. Jedne są darmowe, inne płatne. Korzystać wypada z wszystkich, bo potencjał ma to ogromny. Zapytaj z resztą restauratorów, którzy mają po kilka tysięcy fanów, wierz mi, że oni u nich zamawiają, a lajkując wpisy takich restauracji pomagają im docierać do nowych odbiorców.

Mailing i kampanie SMS

Jeśli prowadzisz internetową sprzedaż jedzenia, to z całą pewnością masz jakąś bazę swoich Klientów. Musisz zadbać o to, aby mieli oni możliwość na zostawienie Ci zgody marketingowej na wysyłkę ofert. Wtedy będziesz mógł się z nimi często komunikować dowolnie wybranym kanałem: czy to mailem czy też SMSem. Obie te opcje mają swoje wady i zalety, a prawda jest taka, że jeśli umiejętnie się z nich korzysta, to uznać można je za dobry pomysł na reklamę restauracji. Tutaj trzeba jednak pamiętać, że „atakujemy” Klienta pisząc do niego prywatne wiadomości. Wypadałoby więc nie tylko chcieć od niego, aby wydał u nas pieniądze, wypadałoby mu coś dać, chociażby jakiś kupon promocyjny czy voucher na darmową colę. Cokolwiek, aby dobrze mu się kojarzyć.

Współpraca z portalami

Na koniec zostawiam portale sprzedające jedzenie, które przez wielu restauratorów uznawane są za wrogów. A ja tego kompletnie nie rozumiem. To przecież właśnie pyszne.pl czy pizzaportal.pl mogą być dla Ciebie fantastycznym miejscem do reklamy restauracji. Pomyśl tylko. Czy w jakiejkolwiek innej branży jest takie miejsce, gdzie wystarczy się zgłosić, aby otrzymywać setki zamówień od Klientów? Ja takiego miejsca nie znam, a portale to niemal gwarancja takiego obrotu spraw.

Rozpoczynasz współpracę, robisz dobre jedzenie, portale ułatwiają Klientom odnalezienie Twojej restauracji. Klienci zamawiają, są zadowoleni i zamówić chcą ponownie.

Twoim zadaniem, już po pierwszym zamówieniu musi być przekonanie Klienta do tego, aby kolejną porcję jedzenia zamówił nie przez portal, ale bezpośrednio na Twojej stronie internetowej.

Nie dawaj więc nowemu Klientowi ulotki pyszne.pl, nie zostawiaj mu kuponu rabatowego na pizzaportal.pl i nie jeździj samochodem oklejonym logotypami pyszne. Dbaj o to, aby promować swój brand, swoją markę. Reklamuj swoją restaurację i odciągaj Klientów od portali. Czasem warto dać im za to 5zł, to się szybko zwróci. Spójrz z resztą na portale, które nowym Klientom dają czasem rabat w wysokości nawet 20zł. Oni nie są głupi, oni wiedzą że w ten sposób dostają kontakt do Klienta, któremu można później wysłać SMS, e-mail czy jeszcze coś innego nakłaniając do składania kolejnych zamówień.

Reklama restauracji w internecie może być miła i przyjemna. Wiem to z doświadczenia, bo kilku restauracjom już pomogłem. Chętnie pomogę i Tobie, o ile rzecz jasna masz na to ochotę. Daj znać, podpowiem Ci nie tylko w kwestii reklamy, ale też strony www.

Ty gotuj, a ja powiem Ci jak zareklamować restaurację!

Ty gotuj, a ja powiem Ci jak zareklamować restaurację!

Spodobało się? Daj lajka lub udostępnij znajomym. Za każdym razem, kiedy tego nie zrobisz, uronię małą łezkę.
Zbygniew
Zbygniew
Cześć Jestem szczęśliwy, że chciało Ci się zapoznać z całą treścią tego wpisu. Mam nadzieję, że dobrze Ci się go czytało. Będzie mi bardzo miło, jeśli zechcesz zamieścić jakiś komentarz do wpisu. Ale pamiętaj - nie spamuj!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *