E-commerce: czy warto korzystać z autorespondera na Allegro?

Konkurencja w branży e-commerce, a zwłaszcza na najpopularniejszej polskiej platformie sprzedażowej, jest ogromna. Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz dbać o wiele różnych aspektów, ale chyba najważniejszym jest ocena jakości sprzedaży, a ta zależy między innymi od terminowego odpowiadania na wiadomości klientów.

Jak ustawić autoresponder Allegro?

Autoresponder to automatyczne odpowiedzi na Allegro, wysyłane w reakcji na otrzymane zapytanie klienta. Samo Allegro oferuje rozwiązanie, które w założeniu miało pomagać w obsłudze użytkowników Allegro i odpowiadaniu na wiadomości. Chatbot Allegro, Allina, w opinii wielu sprzedawców okazał się jednak niewypałem. Na Facebooku można znaleźć posty, w których przedsiębiorcy żalą się na problemy z Alliną, prowadzące nawet do utraty statusu Super Sprzedawcy.

Chatbot Allegro nie wpływa też na poprawę jakości sprzedaży. Z tego powodu lepiej korzystać z zewnętrznych rozwiązań. Dobrze zaprojektowany autoresponder Allegro pomoże poprawić wskaźniki związane w czasem odpowiedzi, ale będzie także realną pomocą dla kupujących.

Czy obsługa klienta Allegro to jedyne, w czym autoresponder może Ci pomóc?

Duża część pytań klientów się powtarza. Po co po raz kolejny odpisywać, w jaki sposób dokonać zwrotu albo czy jest szansa na wysłanie paczki w weekend? Możesz to zautomatyzować. Klienci, którzy często piszą poza godzinami pracy Twojej firmy, z pewnością będą za to wdzięczni. Nawet wiadomość informująca o tym, kiedy można spodziewać się odpowiedzi od pracownika jest często bardzo pomocna, bo łatwiej jest czekać, jeśli się wie, ile to potrwa (a nie o to przecież chodzi, żeby udawać, że po drugiej stronie jest człowiek).

Korzyści z autorespondera Allegro odczuwa jednak przede wszystkim sprzedawca. Jakie to korzyści?

  • Maksymalna liczba punktów za terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów i terminowe odpowiedzi w Dyskusjach. Bez automatycznych odpowiedzi na Allegro trudno uzyskać taki wynik, ponieważ serwis odlicza czas także w godzinach nocnych.
  • Maksymalna liczba punktów za średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów i średni czas odpowiedzi w Dyskusjach.
  • Duże ułatwienie w zdobyciu i utrzymaniu statusu Super Sprzedawcy.
  • Lepsze pozycje w sortowaniu po trafności. Na trafność wpływa bowiem ocena jakości sprzedaży.

Na co zwrócić uwagę, wybierając autoresponder Allegro?

Bez wątpienia warto w obsłudze klienta Allegro korzystać z pomocy autorespondera. Warto również zwrócić uwagę, by narzędzie dawało możliwość dostosowania treści do różnych sytuacji. Inaczej powinna przecież brzmieć odpowiedź poza godzinami pracy, a inaczej wtedy, gdy wszyscy pracownicy są zajęci, a autoresponder ma pomóc kupującemu zachować cierpliwość. Generyczne odpowiedzi mogą dać odwrotny skutek.

Jaki autoresponder polecam?

Na polskim rynku jest jeden autoresponder pod Allegro dostępny za darmo i oferuje go Responso w planie Free. Jest też bardzo rozbudowany. Narzędzie pozwala na ustawienie wielu różnych automatycznych odpowiedzi, dostosowanych do potrzeb i zapytań kupujących. Ale nie wierzcie mi na słowo – jeśli szukacie takiego rozwiązania, przetestujcie Responso za darmo. W ramach konta testowego możecie bez ograniczeń korzystać z autorespondera, a po okresie testowym, jeśli Wam się spodoba, wybrać darmowy plan lub którąś z płatnych opcji, w których są też autorespondery na inne platformy.

Top content